2nd Visits in Skiathos & Machine-guns and Snipers! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu 2nd Visits in Skiathos & Machine-guns and Snipers! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu

2nd Visits in Skiathos & Machine-guns and Snipers!

Door: vicopskiathos

Blijf op de hoogte en volg Vicky

03 Augustus 2011 | Griekenland, Skíathos

In mijn vorige verslag was ik gebleven bij vorige week zaterdag: Watersporten op Agia Paraskevi. Paulien was de dapperste van de hele familie en durfde het aan om bij mij achterop de jet-ski te springen! Ik vond het natuurlijk super geweldig gaaf om over het water heen te crossen, ik ben verslaafd geraakt na mijn eerste jet-ski-avontuur met Mirre! Paulien vond het maar saai zei ze na afloop… Ik durf ook nog niet zo heel hard te gaan, en de bochten neem ik een ietsie-pietsie beetje TE ruim! Maar goed, oefening baart kunst! Zal aanstaande zaterdag Tessa en/of Nina mijn jet-ski-kunsten eens vertonen….

Zaterdagavond kwamen Tessa en Nina op Skiathos aan met de boot! De boot waar ze mee kwamen was iets eerder aangekomen, en omdat het al donker was liep ik ze bijna voorbij in de Haven! Ik zag net op tijd hoe ze doodmoe op hun koffer op me zaten te wachten! Wat een schatjes!
Het was onwijs druk in de Haven, en aangezien ik geen auto had die avond moest ik een taxi regelen. Gelukkig was dit zo gebeurd, connecties he….
Eenmaal aangekomen in mijn appartement zijn Nina en Tessa lekker gaan ontspannen en ben ik uit eten geweest met mijn ouders, Jay, Renate, en de ouders van Jay! Waanzinnig leuke avond gehad, Lekker gegeten en de ouders van Jay leren kennen. Wat een leuke mensen zijn dat! Echte Brabanders uit Goirle, volop gezelligheid dus! De combinatie Goirle-Waalwijk verliep ook soepel. Het was leuk om te zien hoe onze ouders het ook gezellig met elkaar hadden!

Zondagavond zijn we met zijn allen (wederom) bij Infinty Blue gaan eten. Dit keer om de aankomst van Nina en Tessa te vieren, de laatste avond met mijn familie door te brengen en om Nicole haar verjaardag te vieren! Het was echt een geweldige avond met helaas wel alweer dubbele gevoelens. Aankomsten en vertrekken staan hier lijnrecht tegenover elkaar! Met de ene aankomst, komt er ook weer een ander vertrek. Dat is best moeilijk, maar het grote voordeel is dat wanneer er weer visite vertrekt, er altijd weer lieve mensen zijn om je op te vrolijken!

Maandag- en dinsdagochtend heb ik met heel veel pijn en moeite afscheid moeten nemen van mijn familie. Het waren moeilijke momenten, maar tegelijkertijd ook heel mooi. Het feit dat je zulke bijzondere mensen om je heen hebt wordt dan letterlijk onder je neus geschoven, en die waardering vergeet je nog wel eens. Familie wordt snel vanzelfsprekend gevonden, maar op momenten als dit, zie je dat ze je niet dierbaar genoeg kunnen zijn!

Maar goed, genoeg sentimentaliteit! Het is weer tijd voor SENSATIE!
Afgelopen week had ik niet alleen mijn familie op bezoek, ik had natuurlijk ook mijn wekelijkste TUI-gasten waar ik voor moet zorgen. Een van deze gasten was alleen aan het eilandhoppen, en arriveerde afgelopen week op zijn laatste bestemming: Skiathos. Toen deze meneer in Skiathos aankwam, merkte ik al gauw dat dit een speciaal geval was. Hij vertelde me dat de afgelopen twee weken hem niet goed waren bevallen, en dat alle vrouwen op beide eilanden achter hem aanzaten om met hem te ‘fucken’. ‘Jaa Vicky, daar sta je van te kijken he?! Fucky, fucky, fucky!! Dat was het eeenige wat al die vrouwen wilden daar, verschrikkelijk!!’ En terwijl meneer ‘fucky fucky fucky’ riep, maakte hij er, voor mij onnodige, bewegingen bij. Ieuw… Tijdens deze week zijn er nog een hele hoop aantal dingen voorgevallen met deze gast, waardoor ik uiteindelijk een ticket voor hem geregeld heb zodat deze meneer een week eerder Skiathos kon verlaten. Hij was hier zelf ook erg blij mee, want hij had naar eigen zegge ‘geen leven hier’. Iedereen hield hem in de gaten op straat en maakte foto’s van hem om ze vervolgens op internet te posten. Ook stonden er volgens hem op iedere hoek van de straat prostituees die voor geld met hem naar bed wilden. Je kunt dus wel stellen dat deze man behoorlijk paranoide was en leed aan waanbeelden.
Het verbaasde me dan ook zo dat deze meneer afgelopen maandag NIET aanwezig was voor de transfer naar de airport toe?!?! En toen ik het hotel waar deze meneer verbleef de opdracht gaf om een kijkje in zijn hotelkamer te gaan nemen, en zij mij hierna terug belde met de mededeling dat meneer al sinds de avond ervoor niet meer gezien was en zijn koffers niet ingepakt waren, viel ik helemaal van mijn stoel af!! Fijn, een verloren passagier die paranoide is en los over het eiland ronddwaalt… En ook nog eens op de dag dat ik mijn familie moet uitzwaaien! Ik had er natuurlijk flink de pest in!

Dinsdagochtend werd ik opnieuw door meneer zijn hotel gebeld, met de mededeling dat meneer terug was in het hotel! 1 seconde kon ik hier blij mee zijn, want de receptioniste vertelde me dat deze meneer direct het hotel moest verlaten, en wanneer dit niet gebeurde zouden zij de politie inschakelen. Ik vroeg wat er aan de hand was en ik kreeg te horen dat mijn gast zijn hotelkamer kort en klein geslagen had! Helaas kon ik niet meteen ingrijpen omdat ik naar Skopelos toe moest, ervan uitgaand dat de politie hem dan dus zou komen halen. Ik had geen andere keus…
Om 17h00 was ik terug in Skiathos en ben ik meteen doorgereden naar het politiebureau. Daar werd mij verteld dat ik terug naar het hotel moest om meneer zijn koffer in te pakken. De politie had hem namelijk in hechtenis genomen, en hij mocht zijn cel niet verlaten! Jezus nog aan toe, heb ik dat! In het hotel zouden er twee politie-agenten op me wachten om samen met mij naar de helse hotelkamer toe te gaan. Ik had me een bezoekje aan een hotelkamer met twee politie-agenten wel anders voorgesteld….
Toen ik de deur van de kamer opende wist ik niet wat ik zag! Werkelijk alles, maar dan ook ALLES, was kapot of omgegooid. Er lag glas op de grond, bloed aan de muren en op de vloer, en overal lagen plastic flesjes met een wittige substantie en afgescheurde stukken stof (van een blouse) er in en omheen. Ik keek de politie bedenkelijk aan, en zij vertelde me dat mijn gast had geprobeerd Molotov-cocktails te maken met plastic flesjes, reepjes stof en SHAMPOO!! Hij dacht namelijk dat hij van buitenaf aangevallen werd door mensen met machine-geweren en snipers! Ik kon er met mijn pet niet meer bij, en ben zijn koffer in gaan pakken. Uiteraard met rubberen handschoenen aan…
Eenmaal terug bij het politiebureau, inclusief koffers en een rugzak van meneer, vroeg de politie of ik nog met mijn gast wilde praten. Ik wilde dat heel graag, want ik wilde graag weten waarom hij dit gedaan had en wat er in godsnaam gebeurd was. Toen ik voor zijn celdeur stond en de politie-agent het luikje open deed werd ik toch wel een beetje bang. Ik wist niet wat ik aan zou treffen, en toen de politie-agent weg wilde lopen zei ik nadrukkelijk dat hij bij me moest blijven! Na 2x meneer zijn naam te hebben geroepen keek hij door het luikje heen. Ik schrok me kapot! Hij zag er verwilderd uit, hij was vies en stonk ontzettend. Het leek wel een compleet andere man! Het voelde alsof ik in een horrorfilm zat! Ik raapte mijn moed bij elkaar en begon het gesprek. Hij wilde me niet vertellen waarom hij dit gedaan had, en hij leek er vrede mee te hebben dat hij in de cel zat. Ik vertelde hem, zoals de politie mij al eerder verteld had, dat hij een nachtje in de cel moest slapen en dat hij de volgende ochtend om 08h00 naar Volos (vasteland) gebracht zou worden om in een psychiatrische kliniek te worden opgenomen. Ook hier reageerde hij gelukkig rustig op, hij bleef me alleen wel vragen of ik alsjeblieft met hem mee wilde gaan! Ik zei hem dat dat niet kon, dat ik en een heel team van TUI Nederland een hoop voor hem moesten regelen, en dat ik erg boos op hem was na alles wat ik voor hem gedaan had. Ik wenste hem het beste toe en heel veel sterkte. Meneer moest eens weten hoeveel mensen, inclusief ikzelf, hier al een paar dagen mee bezig zijn bovenop het vele werk wat we al te doen hebben. Maar goed, meneer is nu veilig in de kliniek in Volos en hopelijk kunnen ze hem goed behandelen en mag hij gauw naar huis op een zo’n veilig mogelijke manier.

Gelukkig heb ik vanmiddag een break gehad van 14h00 tot 18h00 en ben ik met Nina en Tessa naar de Tennisclub geweest. Even wat afleiding, want zoiets gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten! We hebben lekker gezwommen, wat gedronken en gegeten.

Voor de komende dagen staan er nog wat stapavondjes op de planning, zaterdag (mijn vrije dag) ga ik Tessa en Nina het klooster van Evangelistria laten zien, proberen het hoogste punt van de berg te bereiken en als het te warm wordt lekker wat stranden opzoeken! Twee weken geleden heb ik dat ook met Karin, Mirre en Charlie gedaan, en dat was zo’n geweldige dag! Ben blij dat ik het nu met Nina en Tessa ga doen! Meike, Manon en Martine: bereidt jullie maar vast voor op een culturele tocht langs kloosters en kerkjes! Hahaha! En nee, dat is niet saai!

  • 03 Augustus 2011 - 17:29

    Elly De Jong:

    Hoi Vicky, ik zou als ik jou was toch maar een boek schrijven van je belevenissen op Skiathos.
    Dat wordt beslist een bestseller.
    groetjes uit Vlijmen

  • 03 Augustus 2011 - 17:39

    Manon:

    Haha lieverd toch!!! wat een dra-ma met die gestoorde gek.. knap van je dat je toch met hem bent gaan praten, ik zou t niet gedaan hebben!
    Veel plezier nog met Nina en Tessa komende week!! en nee, wij vinden kloosters en kerkjes niet saai... juist leuk!!! kan niet meer wachten whoehoe!! Love you X

  • 03 Augustus 2011 - 21:45

    Wies:

    Vic, wat een leuk stuk weer! Met dit talent moet je echt iets doen! Veull plezier hè! liefs Wies

  • 04 Augustus 2011 - 09:26

    Sigrid:

    OMG WAT EEN VERHAAL!!! Hahaha wat een gestoorde mensen lopen er toch rond he.. Jij bent wel weer een ervaring rijker! Nog maar 2 maandjes schattie en dan zien we elkaar weer!!! Echt super fijn dat je zoveel bezoek krijgt. Geniet er lekker van en spreek je snel lief!

    Filakiaaaa poly

    Ps. Ik heb bij mijn assessmentday in Brussel een geweldige Griekse meid ontmoet. Komt uit Athene en lijkt sprekend op Lotte! Ze is namelijk halfisch Grieks/ halfisch Rusisch ;-)

  • 05 Augustus 2011 - 10:06

    Cindy:

    Ik heb weer "gesmuld" van je verhalen Vic. Ik hou het kort want iedereen hier in Zanddonk wil "fucky fucky" met mij doen man, niet normaal! Machine-Guns & Snipers nogantoe zeg!!

  • 05 Augustus 2011 - 10:47

    M@lou:

    Lieve Vicky,
    kom je alsjebieft heeeeel snel naar Hollandia?!? Kom dan ook naar ons of ik/wij naar jou! Misschie kunnen we dan samen iets doen ofzo..!

    I LOVE YOU!!

    Greetzz M@loutjeeeee ;)

  • 05 Augustus 2011 - 13:57

    Jay:

    Vic, wat schrijf je toch weer een ge-wel-dig verhaal hé! Zit me nu op kantoor te vervelen en dacht zal jou verhaaltje is lezen nou heb weer veel gelachen achter mn laptopje! Tot snel. xxx

  • 05 Augustus 2011 - 15:34

    Karin P:

    Wat een verhaal, had je tijd over. Iedereen reageert wel leuk. Ook alle foto´s bekeken, hartstikke leuk. Proberen echt nog een keertje terug te komen. Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Skiathos 2011

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2011

It's the final countdown!

30 September 2011

Booked my ticket to Amsterdam!

29 September 2011

Het aftellen kan beginnen Part II

07 September 2011

The beginning of the end!

24 Augustus 2011

Last visits in Skiathos!
Vicky

Actief sinds 25 Maart 2011
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 45575

Voorgaande reizen:

18 April 2011 - 18 Oktober 2011

Skiathos 2011

Landen bezocht: