F*ck Ibiza, Hello Skiathos! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu F*ck Ibiza, Hello Skiathos! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu

F*ck Ibiza, Hello Skiathos!

Door: vicopskiathos

Blijf op de hoogte en volg Vicky

14 Augustus 2011 | Griekenland, Skíathos

eia se ov !!

Nina en Tessa zijn alweer naar huis toe. Het waren 9 geweldige dagen die echt voorbij gevlogen zijn. Time flies when you're having fun! De eiland-tour die we vorige week zaterdag gedaan hebben was geslaagd: veel gezien, veel gedaan en eindelijk wat off-road ervaring opgedaan!
We begonnen bij het Klooster van Evangelistria; het grootste en het enige bewoonde klooster van Skiathos. Het klooster is in de 14e eeuw gebouwd om in eerste instantie de bevolking van Skiathos te beschermen tegen de Barbaren die in die tijd het eiland overheerste. In Evangelistria is ook de eerste Griekse vlag ontstaan en zijn er tijdens de WO II Britse soldaten ondergebracht. Vanuit Evangelistria zijn we naar Kivo Hotel gereden om wat te drinken, vervolgens naar Vrommolimnos Beach om een héérlijke Club Sandwich aan het strand te eten en met een volle maag naar de volgende bezienswaardigheid te gaan: De kerk van Kounistra! Kounistra betekend 'schommel'. Deze kerk is zo genoemd omdat hier ooit het icoon van de Heilige Maagd Maria in een schommelende pijnboom verschenen is. Kounistra is een klein, schattig kerkje dat bekend staat om zijn kerkelijke erfstukken en wel duizenden iconen. Onwijs mooi om te zien! Nadat we bij Kounistra geweest zijn, zijn we off-road doorgereden naar Mandraki Beach. Dit is het bounty-strand van Skiathos. Hier hebben we natuurlijk lekker gezwommen en aan het strand gelegen (én geslapen!). Via Mandraki weer terug naar de Zuidkust van het eiland gereden om via de hoofdweg naar De Tennisclub te rijden. Daar hebben we nog een laatste plons in het zwembad gemaakt om ons af te spoelen en een heerlijke late Griekse lunch genomen.
Dinsdagochtend om 7h30 vertrokken Nina en Tessa met de boot naar Volos. Ze vlogen namelijk met Ryan Air, en die vliegt niet op Skiathos. Natuurlijk was het helemaal niet leuk om ze weg te moeten brengen, en een klein traantje kon ik niet tegenhouden. Nina bleef stoer lachen, maar later stuurde ze me een sms om te vertellen dat ze het er toch ook wel een beetje moeilijk mee had en stiekem ook een traan had weggepinkt. De rotzak!

Diezelfde dinsdagochtend kwamen Meike, Manon en Martine om 10h15 op Skiathos Airport aan! Uiteraard weer 'All You Need is Love' - taferelen! Maar ik moet toegeven, ik begin er aan te wennen en kan mijn emoties al steeds beter de man zijn! Meike en Manon kwamen net van de Solar-camping afgerold; wat heb ik gelachen toen Meike haar zonnebril afzette: FANTASTISCH!! Ik heb ze gauw naar mijn appartement gebracht zodat ze lekker konden slapen. Ik moest helaas weer naar Skopelos toe, een dutje zat er voor mij niet in!
's Avonds natuurlijk uit eten geweest bij Infinity Blue. We hebben er een uitgebreid diner van gemaakt met twee heeeeerlijk vissen, waarvan Martine en ik zelfs de kop hebben opgegeten! Beeldmateriaal staat hiervan op Meike's camera incl. bonusmateriaal waarin vermeld wordt dat Martine en ik nóóit meer diva's genoemd zullen worden! Dit tastbaar bewijsmateriaal is GOUD waard!
Tijdens dit diner hebben we ook nog een prive-voorstelling van een Japanse yoga-acrobaat gehad die zijn benen werkelijk overal kon krijgen, juist waar ze NIET hoorden! We sloegen allemaal doodsangsten uit toen hij bij Kostas op zijn nek sprong, terwijl Kostas op het balkon bij de afgrond van de berg stond waar het restaurant op ligt!
Woensdagmiddag had ik mijn break van 13h00 tot 17h00 en ben ik naar het strand van Megali Ammos gegaan. Dit ligt vlak bij mijn werk en appartement, en Meike, Manon en Martine waren daar al. Heerlijk relax-middagje gehad, en om 17h00 weer doorpezen op kantoor tot 21h00.
Donderdag de hele dag gewerkt en 's avonds wéér bij Infinity Blue gaan eten. Dit keer iets minder uitgebreid, maar zeker zo lekker en leuk! Gratis karaffen wijn, en aan het eind van de avond kwam ook de bekende waterpijp weer tevoorschijn. In eerste instantie was het vervolg-plan voor de avond om te gaan nachtzwemmen. Uiteindelijk zijn we in de clubs beland en hebben we echt een geniale avond gehad! Om 6h30 kwamen we thuis......
Gisteren hebben we de welbekende eiland-tour gedaan die ik met Karin, Mirre en Charlie, en Nina en Tessa ook heb gedaan. Vanzelfsprekend dat ook dit weer een geslaagde dag was! Daarna als een malloot langs supermarkten en bakkers gereden om een barbeque te organiseren bij Eric en Astrid. We hadden voor EUR 90,- aan vlees gehaald! Maar wat was het lekker! Na de barbeque zijn we met 16 (!) man met de boot van Eric naar Arkos gevaren. Arkos is een onbewoond eilandje vlakbij Skiathos Town. Daar was een Private Full Moon Party die georganiseerd was door de vierde rijkste Griek van Griekenland; met als gevolg: ALLES WAS GRATIS!! Flessen Moet & Chandon, cocktails, mixdrankjes. Je kunt het zo gek niet bedenken, je hoefde maar egens om te vragen en je kon het krijgen! Het hele stand was super mooi aangekleed met fakkels, lampionen, lounge-hoeken en natuurlijk de mainstage van de DJ. Wat draaide hij waanzinnig goed! We zijn zo uit ons dak gegaan met zijn allen! Voetjes in het zand, cocktail in de hand, een geweldige DJ, een geweldig gezelschap, en dat alles op een prachtig onbewoond eiland met een uitzicht op Skiathos waar je 'u' tegen zegt! Alles was super-de-luxe, iedereen was in het wit, en de mannen van het licht en geluid zorgde voor een geweldige ambiance! De foto's volgen snel, en ik weet zeker dat jullie allemaal jaloers op ons zullen zijn! Ibiza was er niets bij! Haha! Vanochtend om 8h30 kwamen we thuis, en om 14h00 zat ik alweer braaf op kantoor. Vanavond na het werk duik ik meteen mijn bedje in, want eerlijk is eerlijk: ik ben gesloopt! Maarrr, het was zeker de moeite waard!!

Wat er voor de rest van de komende week nog op de planning staat is nog niet helemaal duidelijk. Zaterdag gaan we in ieder geval varen met Eric en Astid en 's avonds bij hen in Villa Hakuna Matata al het vlees e.d. wat we over hadden van gisteren op de barbeque gooien. Ik geloof nu al dat het weer een geweldige dag gaat worden!
Zondagavond gaan we waarschijnlijk Music & Moonlight with Dinner doen. Dat is een excursie die ik normaal aan mijn gasten verkoop. Je vaart 's avonds om 18h30 met de boot naar Arkos. Onderweg stopt de boot om de zonsondergang goed te kunnen bekijken om vervolgens door te varen naar het eilandje. Daar is een Griekse barbeque met live Griekse muziek. Er wordt gezongen, gedanst, gegeten, gedronken, kortom: Genieten op zijn Grieks!

vais gia ags es ov!

Filakia xxx

  • 14 Augustus 2011 - 15:18

    Bibi:

    Oeeeh! wat speciaal dat jullie zoiets mochten meemaken. Geloof dat het een avond was om nooit meer te vergeten maar om heel vaak over te doen !! Echt super dat je het nog steeds leuk hebt daar. Nog extra genieten van de meiden en van het weer! Het blijft hier maar bagger! Knuffels en kus

  • 14 Augustus 2011 - 17:29

    Karin P:

    Vic Vic Vic, wat een leven, geen momentje rust maar wel hartstikke gezellig allemaal. Wat zal jij het volgende week stil vinden na al die weken. Iedereen de groetjes en nog een gezellige week. Tot gauw. XXX

  • 14 Augustus 2011 - 20:10

    M@loutjee:

    Leuk dat je je zo vermaakt naast al dat harde werken! Haha ;)

    JE BENT ECHT GEWELDIG!!!
    I Love You!

    Xxx Maloutjeeeee

  • 15 Augustus 2011 - 04:45

    IngridHoi :

    Hoi vick wat een leuk verslag weer ik zou zo willen komen! Leuke pictures je ziet er goed uit. stuur eens wat zon onze kant op het is hier net herfst.
    groetjes doei ingrid

  • 15 Augustus 2011 - 06:42

    Kendra:

    Wat zien jullie er allemaal goed uit zeg! en weer een ontzettend gaaf verhaal om stik jaloers op te zijn... ik wil daar ook zijn hahaha! Anouk en ik willen ook nu....:)

    Maar uhmmm Ibiza is er niks bij? dat weet ik niet hoor... moet ik toch eerst even ervaren, maar geweldig klinkt het wel!

    Nou dikke kus en binnenkort even skypen!

    Kussssssssssss

  • 15 Augustus 2011 - 08:37

    Buurtjes:

    HEERLIJKE VERHALEN! Wat heb jij een leuke tijd, (hard) werken en vakantie tegelijk. Klinkt super. Geniet ervan!

  • 15 Augustus 2011 - 13:21

    Cindy:

    Coooohooooohoooooohooool!!!!!Jaloeoeoeoehoeoeors!!!!

  • 15 Augustus 2011 - 15:11

    Jolanda (ma V Jay):

    Heb ondertussen al een paar verslagen gelezen Vicky, nog niet allemaal. Oja, ook wat foto's bekeken en volgens mij heb ik je badkamer nu beter gezien dan toen we laatst bij je waren en de deur heeeeel snel weer werd dichtgesmeten, ha ha Hoe kwam dat ook alweer????
    Maak er wat van, maar volgens mij heb je daar niet zoveel moeite mee.

  • 16 Augustus 2011 - 21:15

    Paulien:

    Die dingen had je ons ook wel mogen laten weten ;-)
    Klinkt super sis! Ben inderdaad een beetje jaloers! Denk dat ik de foto's maar oversla hahaha!

    Veel plezier nog! Dikke kusss

    (Ps. Dat berichtje van Malou.. Super schattig!)

  • 17 Augustus 2011 - 12:16

    SANDY:

    oh Vic, die Hakuna Matata heb ik nu ook moeten missen !!!!! pffffff
    Leuke verhalen weer hoor schattie !

  • 19 Januari 2015 - 22:02

    Lisa:

    Heyy hallo,

    Ik ben van plan om op vakantie te gaan naar skiathos..
    Maar wil graag voor die tijd wat dingen uitzoeken.
    Zou je me hier mee kunnen helpen?
    Met bvb aan wat voor kosten ik moet denken als je een dagje met de boot over gaat naar skopelos.
    Of een van de stranden van skiathos waar je met de auto niet kan komen.

    Hoor graag van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Skiathos 2011

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2011

It's the final countdown!

30 September 2011

Booked my ticket to Amsterdam!

29 September 2011

Het aftellen kan beginnen Part II

07 September 2011

The beginning of the end!

24 Augustus 2011

Last visits in Skiathos!
Vicky

Actief sinds 25 Maart 2011
Verslag gelezen: 1508
Totaal aantal bezoekers 45524

Voorgaande reizen:

18 April 2011 - 18 Oktober 2011

Skiathos 2011

Landen bezocht: