The beginning of the end! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu The beginning of the end! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu

The beginning of the end!

Door: vicopskiathos

Blijf op de hoogte en volg Vicky

07 September 2011 | Griekenland, Skíathos

Gia sou se olous! Ti kanete?

Ik ben alweer 20 weken op Skiathos, 5 maanden welteverstaan! De afgelopen tijd is echt omgevlogen, maar wat wil je? Ik heb het zo onwijs druk gehad!
Ik weet nu pas wat écht werken is!
En natuurlijk heeft al het bezoek wat in Juli en Augustus geweest is, er voor gezorgt dat die bijzondere 6 weken in vogelvlucht zijn gegaan!
Time flies when you’re having fun!

19 September komen papa en mama nog een weekje naar Skiathos toe!! Natuurlijk weer iets geweldigs om naar uit te kijken! Ik tel de dagen af! Hopelijk heb ik dan iets meer tijd voor ze dan voorheen. Ik wil ze, net zoals ik met alle anderen al gedaan heb, de Noordkant van het eiland laten zien! Want door alle drukte, plus de gebeurtenissen met mijn psychotische gast, hebben we dit helaas niet kunnen doen.

Langzaam aan, nu de Herfst en de Winter in zicht beginnen te komen, moet ik toch over mijn terugkomst gaan nadenken.
In de winter is er op het eiland geen werk voor me te vinden. Ik zou olijven kunnen gaan plukken. Opzich een waanzinnige uitdaging natuurlijk, en dit zal het ook goed doen op mijn CV. Het lijkt me ook ontzettend geestverruimend, maar ik ben helaas te klein om met mijn korte armpjes bij de groenglanzende vruchtjes te kunnen. De mand die op mijn rug gebonden moet worden waarin ik de olijven kan doen, is zo ongeveer net zo groot als mijn totale lengte. De baas van de olijvenplukkerij heeft me hierdoor helaas moeten afwijzen. God, ik baalde zo!
Ook heb ik geprobeerd om lid te mogen worden van The Skiathos Hunting Club. Dit is de club waarmee Kostas iedere winter de vogeltjes, haasjes en konijntjes de stuipen mee op het (dode) lijf jaagt. Maar helaas; geen vrouwen toegestaan!

Allemaal onzin natuurlijk, even serieus: Zoals ik al zei, er is geen werk voor mij in de winter.
En eerlijk is eerlijk, ik mis jullie behoorlijk! Waarom komen jullie niet allemaal hierheen? Ik mis Nederland voor geen goud, Skiathos voelt als thuis.
Ik baal er dan ook ontzettend van dat het hier zo seizoensgebonden is!
Dus, oproep voor jullie allen: denk eens aan een permanente verhuizing naar Skiathos! We starten hier een aantal mooie bedrijfjes, zoals:
De Pannenkoekenboot die ‘we’ al zolang willen verwezenlijken, een Marlies Dekkers Store zou het fantastisch doen in Papadiamanti Street, Grafisch Vormgevers kunnen we hier ook wel gebruiken (Gigi klaagt regelmatig dat ze niemand kan vinden die haar website kan opknappen of haar aan fatsoenlijk marketing-materiaal kan helpen), er is hier geen opvang voor kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap, er is maar 1 advocaat op het eiland te vinden (terwijl het hier zo corrupt als iets is, en de Belasting op het moment de burgers probeert te neppen om maar aan geld te kunnen komen om de torenhoge schulden af te betalen), genoeg mogelijkheden dus!! Ik nodig jullie bij deze op dit prachtige eiland uit!

Dat de Herfst en Winter in aantocht is, begin ik ook echt te merken op het eiland. Alle Griekse toeristen zijn terug naar het vasteland, waardoor het op de weg en in de straten al een stuk rustiger oogt. Er zijn nu alleen nog Nederlandse, Scandinavische en Engelse gasten. Vanuit Cyprus, Italie en de Oostblok-landen zie of hoor je bijna niets meer.
Helaas zijn de clubs hun deuren ook langzaam aan aan het sluiten. Alleen Kahlua en BBC zijn nog open. Waarschijnlijk is komend weekend het laatste weekend en is het gedaan met de pret! Dat wordt weer verplicht borreltjes drinken bij Kentavros (een oude-lullen jazzbar) om vervolgens nog iets van een club-sfeertje op te doen bij Frangelico of Apothiki (vergelijkbaar met Goodfellas). Ach, ook dit heeft zijn charme natuurlijk! Ik ben allang blij dat ik weer normaal de wegen kan berijden, zonder die duizenden scooters en quads, en toeristen die de weg niet kennen en voor ieder bochtje en heuveltje vol op de rem gaan en 40 km/u rijden waar je 60 km/u mag! En het is ook erg leuk om weer iets meer tijd voor je bekenden van hier te hebben!

Helaas heb ik het qua werk nog niet rustiger. Ik heb meer gasten dan ooit tevoren! Zo heb ik deze week 21 gasten in één dezelfde accomodatie. Je kunt je voorstellen dat dat voor een hoop issues zorgt, want als er één niet tevreden is met zijn kamer, volgt de rest er als lamme schaapjes achteraan. De hel is afgelopen dinsdag dan ook uitgebroken, uiteraard zat er één redelijk agressieve gast tussen die naar eigen zegge werkzaam was in de wereld van juristen en het natuurlijk allemaal veel beter wist dan iets. Geen greintje respect kon er van af, ik was toch immers de verantwoordelijke van TUI NL? Verdere details bespaar ik jullie, helemaal voor mijn lieve papa die deze man waarschijnlijk persoonlijk gaat opzoeken wanneer ik in details treed!

Zoals ik in het begin van mijn verslag zei ben ik, hééééél rustig aan, bezig met mijn terugkomst.
Ik ben alle mogelijke vluchten aan het bekijken, wat de beste opties zijn, en natuurlijk wat het goedkoopste is. Dat stukje Hollandse bloed ben ik nog niet verloren!
Naar alle waarschijnlijkheid vlieg ik Dinsdag 17 Oktober samen met Gina naar Athene. Ik blijf daar dan nog een dagje en een nachtje om wat van de stad te kunnen zien en een laatste leuke tijd met Gina te hebben. Gina woont in Athene, dus zij kan me een hoop laten zien en vertellen! ‘s Avonds lekker een hapje eten en een borrel drinken om een geweldige tijd af te sluiten. Ieuw, als ik er aan denk krijg ik al een brok in mijn keel….
Woensdag 18 Oktober gaat er een vlucht van Athene naar Amsterdam. De kans is erg groot dat ik met deze vlucht dan eindelijk, met pijn in mijn hart én vol verlangen naar jullie, terug naar Nederland vlieg.
Ik wil benadrukken dat nog niets zeker is, maar de kans is erg groot! En jullie moeten natuurlijk wel genoeg tijd hebben om een mooi welkom-thuis-feestje voor me te organiseren! ;-p
(Haha, na deze laatste –voor mij emotionele- alinea, is een grapje zeker op zijn plaats, toch?!)

Ik houd jullie op de hoogte van alle vorderingen hier, en wanneer mijn terugkomst écht definitief is horen jullie dit natuurlijk als eerste!

Filakia polla! Xxxxxxx

  • 07 September 2011 - 17:27

    Kaat:

    Schattiiieeee naar huis toe naar huis toe naar huis toe jeeeeeeeeeej ik mis je zooooooooooo xxxxx

  • 07 September 2011 - 18:52

    Bibi:

    Lief! Wat een mooie ervaring ! En je weet nu wat er nog meer is dus misschien kan je volgende zomer weer terug! Eerst maar lekker de winter in Nederland doorbrengen! Ik ben er in oktober helaas niet omdat ik weer ga reizen. Ditmaal voor maar 2 maanden ;-)! Maar een knuffel daarna zou heel fijn zijn! Geniet mop! X

  • 07 September 2011 - 19:58

    Daddy:

    Vanaf 17 oktober kunnen we weer meer aardappels schillen dus.

  • 07 September 2011 - 21:32

    Margot:

    Ik ben VOOR integrale emigratie! Ben gigadruk met het schrijven van alle businessplannen. Als alles gaat lopen kan ik je goed gebruiken ;)
    XXXX

  • 07 September 2011 - 21:37

    Martine:

    Schatje!!!! Wat gek dat je al bijna weer naar huis komt!!! Gaan we allemaal leuke dingen doen hier in Holland!!! Maar geniet nog lekker van je laatste weekjes daar en van je familie!!!! Mis je! Xx

  • 08 September 2011 - 06:27

    Paulien:

    Hey lieve zus!

    Was er bijna ingetrapt van die olijven plukken.. Vond het al zo raar dat jij dat 'geestverruimend' vond haha!
    Ik zorg dat jij geen degelijke, ouwebollen feestje krijgt!

    Geniet er nog even van! Vooral van het mooie weer, want dat wordt sowieso afkicken als je weer in NL bent.
    Dikke kuss!

  • 08 September 2011 - 08:59

    Vic:

    Na scherpe oplettendheid van Kaat: Maandag 17 Oktober en Dinsdag 18 Oktober!!

  • 08 September 2011 - 10:10

    Karin P:

    Lieve schat, het is maandag 17 oktober en dinsdag 18 oktober dus niet dinsdag en woensdag, hou dat in de gaten. Verder weer een heerlijk verhaal en tot de 19 de. Dikke kus

  • 08 September 2011 - 11:25

    Manon:

    Schattie, we missen je maar GENIET nog heel erg veel van Skiathos!!! Hele dikke kus!!!
    Oja, een baantje in de hotelwereld zit er voor mij niet in op Skiathos??!!! ;-)

  • 08 September 2011 - 19:37

    Rini:

    als je terug bent kom je maar borreltjes drinken.

  • 08 September 2011 - 20:15

    Cindy:

    Vic.............................................................kom maar gewoon lekker deze kant op joh! Pindakettingen voor de vogels rijgen, Sinterklaasje komt er weer aan (bij ons!)Welkomstborrels, Kerstborrels, Oud en Nieuw borrels, carnavalborrels. Ik wacht geduldig af.Dikke omhelzing, Cin.

  • 09 September 2011 - 07:38

    SANDY:

    wauw !!!! ik vind dit goed nieuws !!!! Vic kom terug !!!!!! please.....

  • 09 September 2011 - 12:23

    Anne-Marie WW:

    Hoi vicky, geweldig dat je een fijne tijd hebt gehad. In oktober zul je zo afgekikt zijn in ons natte kikkerlandje.

    Fijn dat papa en mama nog komen en dat je wat meer tijd voor ze hebt.

    Groetjes en we zien je weer in Besoijen

  • 14 September 2011 - 16:53

    Sigrid:

    EINDELIJK je verhaal gelezen en EINDELIJK is het definitief wanneer je naar huis komt.. Can't wait!! :)

    X

  • 14 September 2011 - 18:59

    Vic:

    Lieve Sieg, ik citeer:
    - Naar alle waarschijnlijkheid vlieg ik Dinsdag 17 Oktober samen met Gina naar Athene.
    - Woensdag 18 Oktober gaat er een vlucht van Athene naar Amsterdam. De kans is erg groot dat ik met deze vlucht dan eindelijk, met pijn in mijn hart én vol verlangen naar jullie, terug naar Nederland vlieg.
    Ik wil benadrukken dat nog niets zeker is, maar de kans is erg groot!
    - Ik houd jullie op de hoogte van alle vorderingen hier, en wanneer mijn terugkomst écht definitief is horen jullie dit natuurlijk als eerste!
    Dus helaas moet ik je min of meer nog even teleurstellen!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Skiathos 2011

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2011

It's the final countdown!

30 September 2011

Booked my ticket to Amsterdam!

29 September 2011

Het aftellen kan beginnen Part II

07 September 2011

The beginning of the end!

24 Augustus 2011

Last visits in Skiathos!
Vicky

Actief sinds 25 Maart 2011
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 45522

Voorgaande reizen:

18 April 2011 - 18 Oktober 2011

Skiathos 2011

Landen bezocht: