Stuck in Skopelos - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu Stuck in Skopelos - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu

Stuck in Skopelos

Door: vicopskiathos

Blijf op de hoogte en volg Vicky

07 Mei 2011 | Griekenland, Skíathos

Lieve, lieve, lieve allemaal!

Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle leuke berichtjes die ik op mijn verslagen krijg! Erg leuk om te lezen!
Ben blij dat ik vanuit Nederland ook erg leuke berichten krijg; RKC kampioen, Bin Laden, en vooral HET WEER!! Hoorde net van Roel dat ie naar het strand gaat... Nou lieve mensen, ik kan jullie vertellen; IK HEB HIER NOG GEEN STRAND GEZIEN! Het is hier voornamelijk bewolkt, regenachtig en vooral niet meer dan 18, 19 graden. Het kleurtje dat ik met Meike en Martine onder de zonnebank bij Olympia heb opgebouwd is inmiddels al verdewenen en nu moet ik me dus toch met witte pootjes op het strand gaan vertonen wanneer het hier warmer wordt...

Maar ondanks het slechte weer heb ik het hier onwijs naar m'n zin! Hoe cliche het ook klinkt: Dit is echt het beste wat ik tot nu toe ooit in mijn leven gedaan heb! Ik geniet ervan om me hier beetje bij beetje te settelen (ben erg blij met de aankoop van mijn nieuwe pannenset!), de Griekse ouzo/tsjiporoy-middagen en het Griekse leven (lees: 9.00, 10.00 's ochtends beginnen met werken, na het werk een dutje doen, eten en drinken met mijn collega's Gina en Eirini en vooral NIET op de klok kijken)!

Uiteraard mag ik jullie ook weer verblijden met een weer typisch Vic-avontuur...
Iedere dinsdag moet ik naar Skopelos toe om daar mijn gasten te voorzien van een welkomsmeeting. Zo ook afgelopen dinsdag! Ik vertrok om 11.45 met de boot van Skiathos naar Skopelos om om 14.00 de welkomsmeeting te houden. Ik moest die dag in Skopelos overnachten omdat de laatste boot om 13.00 's middags terug voer, en ik zou de volgende ochtend om 7.15 de boot naar Skiathos terug hebben. Zo gezegd, zo gedaan! Ik stond om 7.05 netjes in de haven toen de boot aankwam. Toen ik aan boord wilde gaan kwam ik tot de ontdekking dat mijn slaapspullen nog in de auto lagen! Ik vroeg aan de meneer van de boot of ik het zou halen om die nog gauw even te pakken. Hij zei dat als ik snel zou zijn dat wel zou lukken, de boot voer immers pas over 10 minuten weg... Ik zette het op het lopen, en toen ik terug kwam in de haven zag ik tot mijn grote schrik dat de boot al aan het wegvaren was!!! Ik rende in paniek naar de Ticket Office: "The boat is leaving, the boat is leaving! Without me! When is the next boat leaving?!!!" De vrouw van het Ticket Office antwoorde dat de volgende boot om 14.30 ging. Véél te laat voor mij! Ik had afspraken in Skiathos die alleen ik kon doen aangezien ik hier de enige Nederlandse ben... Ik liep weer naar buiten, plofte in de eerste de beste stoel neer en moest even rustig worden om helder na te kunnen denken: 'Hoe kom ik zo snel mogelijk in Skiathos?!' Ik belde Gigi, die kan altijd het hoofd koel houden in dit soort situaties. Gigi gaf me het telefoonnummer van een jongen van de Watersportschool in Skiathos, die heeft natuurlijk een aantal boten en kon me misschien in Skopelos ophalen. Toen ik die aan de telefoon had kreeg ik te horen dat zijn boten nog niet in het water liggen, maar ik kreeg wel het telefoonnummer van de Taxiboot in Koukounaries (een strand in Skiathos). Die kon me gelukkig in Skopelos ophalen, maar dan moest ik wel naar Glossa komen (de andere kant van het eiland wat richting Skiathos ligt) want het was slecht weer, en daardoor kon ie niet om Skopelos heen varen. Ik regelde een taxi naar Glossa, en na 40 minuten kwamen we daar aan. Ik was zo wagenziek als de pest want het was een lange kronkel/bochtachtige weg in bergen. Ook fijn, ik mocht 36 euro voor dit heerlijke ritje betalen... 5 Minuten later arriveerde de Taxiboot in Loutraki, de haven van Glossa. Ik was als de dood dat ik nog zieker zou worden op die boot, maar gelukkig knapte ik er juist van op. De miezer in mijn gezicht, de koude wind en de heerlijke frise zeelucht deden me goed. Eenmaal aangekomen in Skiathos mocht ik ook dit boottochtje afrekenen; een fikse 120 euro..... Ach, ik weet nu tenminste waar ik voor werk!

Weer genoeg sensatie voor deze week gehad dus! Gelukkig heb ik de andere dagen/avonden op een leukere manier doorgebracht! Waaronder een avondje bij Eric en Astrid thuis met Marc en Gigi, waar we voorzien werden van een heerijk bordje Hollandse spaghetti incl. gebakken ei! Wat later heb ik voor de ambiance gezorgd: een heuze Extrema-party in Villa Hakuna Matata (het huis van Eric en Aatrid)!
Voor diegene die nog niet weten wie Eric en Astrid zijn: Eric heb ik ontmoet op de Paasbarbeque/Geitenslachting van Marc en Gigi, en hij woont hier 4 maanden per jaar samen met vrouwlief Astrid.

Geniet vanavond allen van de huldiging van RKC en het optreden van Rene Schuurmans! Aanbid het weer, en een heel fijn weekend toegewenst!

Filakia Vic

  • 07 Mei 2011 - 10:07

    Kathy:

    Heee chick!

    Fijn om te horen dat je daar helemaal op je plekje zit! En geloof mij, als het daar lkkr weer is, zitten wij in de regen! JWZ!
    Ben benieuwd naar je nieuwe avontuur! Dus laat die verhalen maar kommaahh!!

    Liefs

  • 07 Mei 2011 - 10:09

    Karin:

    leuk verslag weer en leuke foto"s.
    Het weer wordt heus wel beter, wij genieten volop van de 28 graden hier in Nederland. Vergeet woensdag je spullen niet (sukkel). We hebben net de koffers gepakt voor 5 dagen Rome en zitten om 18.20 in het vliegtuig. Mocht het koud blijven bij jullie dan breit mama wel een trui voor je. kusjes Karin en Maarten

  • 07 Mei 2011 - 11:19

    Imme:

    Hoi vickey,

    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar. In plaats van dat jij zit te puffen van de warmte doen wij het lekker hier. Maar ja, als jij straks in juli en augustus lekker aan het strand zit hebben wij de regen in nederland. Geniet nog volop en ik hou lekker van die typisch vickey verhalen die jou altijd weer overkomen. Geniet er van en dikke kus, Imme

  • 07 Mei 2011 - 12:03

    Vicky Perfors:

    Lieve Imme,
    Wij zijn nu toch al 19 jaar nichtjes, en toch schrijf je mijn naam verkeerd! Hoe kan dit?!! Hahaha!
    X Vic

  • 07 Mei 2011 - 12:22

    Mirre:

    Leuke foto's! En leuk dat we gister geskypt hebben! xxx

  • 07 Mei 2011 - 16:18

    Bibi:

    Wat een super foto's Vic! Ziet er echt uber heerlijk uit. Ik moet zeggen dat k nog een redelijke blauwe lucht zie!! Geniet ervan koritsi (speciaal voor je opgezocht ;-))! X

  • 08 Mei 2011 - 17:46

    Ingrid:

    Hoi Vicky,
    Fijn te horen dat je het zo goed stelt.
    Wij zijn net terug van een weekend Rome. Prachtige stad een groot open lucht museum leuke sfeer goddelijk eten
    echt een aanrader jou pa en ma zijn er nu dus die zullen het ook wel stellen.
    Verder hier nog steeds prachtig weer.
    Moet deze maand veel werken op het hospice.Het ga je goed tot horens.
    Groetjes dikke knuffel Ingrid

  • 08 Mei 2011 - 21:13

    Cindy:

    Hoi Vikki, (grapje voor Imme). Vic, vraag jezelf gewoon voortaan ALTIJD af: WAT ben ik vergeten? Wat een story weer van je vergeten slaapspulllen. Gelukkig wordt t snel lekker weer bij jou. Ik heb al een fantastische stranddag gehad. Ik krijg trouwens nog antwoord op mijn laatste vraag Vickske, hihi. O ja, zet jezelf even met Tiu- tenue op de foto!( met stay-up) X Cin.

  • 09 Mei 2011 - 06:39

    Ken..:

    Jij met je leuke verhalen ;)... heerlijk om te lezen! Kusss

  • 09 Mei 2011 - 11:46

    Manon:

    Leuk lieverd!!!!!! dikke kus!!!

  • 13 Mei 2011 - 08:05

    Burrtjes:

    Hoi Vicky, hoe gaat het? Bevalt het nog steeds naar je zin. Hier alles goed met de kindjes. Ze genieten van het weer, wat nu weer minder wordt hoor. Meivakantie weer voorbij.
    Heel veel succes op je werk. En geniet van de rest.
    Knuffel van de kindjes.

  • 14 Mei 2011 - 12:32

    Ruud:

    Heyy Vic,
    Hoe gaat ie daar?
    Mooi verhaal van die boot! Had ook al wat verhalen van jullie thuis gehoord dus we blijven allemaal goed op de hoogte hier. Dat verhaal van die Italianen eej wat was dat?! haha vreemd. Maarr hopelijk wordt het snel echt warm daar, want voor 18 graden ben je natuurlijk niet helemaal naar Griekenland afgereisd he!! Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Skiathos 2011

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2011

It's the final countdown!

30 September 2011

Booked my ticket to Amsterdam!

29 September 2011

Het aftellen kan beginnen Part II

07 September 2011

The beginning of the end!

24 Augustus 2011

Last visits in Skiathos!
Vicky

Actief sinds 25 Maart 2011
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 45581

Voorgaande reizen:

18 April 2011 - 18 Oktober 2011

Skiathos 2011

Landen bezocht: