Gia sou Skiathos! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu Gia sou Skiathos! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu

Gia sou Skiathos!

Door: vicopskiathos

Blijf op de hoogte en volg Vicky

19 April 2011 | Griekenland, Skíathos

Kalispera se olous!

Na een GEWELDIG afscheidsfeest ben ik gisteren veilig aangekomen op Skiathos. Uiteraard ging het niet helemaal zonder slag of stoot (wanneer gebeurd dat nou wel bij mij?)!
Ik vloog vanaf Brussel naar Athene naar Skiathos. Tijdens het inchecken in Brussel kwam ik al voor een hele fijne verrassing te staan. Voor mijn 2e koffer betaalde ik geen EUR 2,- per kilo (zoals mij twee keer verteld was door het reisbureau) maar EUR 12,- per kilo! Dus of ik even EUR 240,- wilde betalen voor mijn koffer! Maar dan moest ik wel mijn koffer in Athene ophalen en daar opnieuw inchecken. Als ik mijn koffers meteen door zou laten vliegen naar Skiathos, dan zou me dit zo'n bijna EUR 400,- kosten! Aangezien ik in Athene toch 1,5 uur over had, besloot ik natuurlijk om voor de eerste optie te kiezen. Toen ik in Athene uit het vliegtuig stapte ben ik als een gek naar de Bagage Hall gelopen in de hoop snel mijn koffers te hebben. Koffer nr. 1 kwam meteen als eerste over de band rollen, koffer nr. 2 kwam helemaal als LAATSTE! Heb ik dat!!! En dan sta je daar, met je koffers, nog niet wetend hoe je zo snel mogelijk terug bij de incheckbalies komt. Ideale situatie vind ik, met 43,5 kg gewicht aan je armen hangen. Toen ik uiteindelijk de incheckbalie gevonden had mocht ik nog even 20 minuten in de rij staan, het was MEGA druk! Ik zag de tijd op de klok voorbij tikken en kreeg het steeds warmer en benauwder. Stel je voor dat ik m'n vlucht zou missen! Uiteindelijk was dan ook ik aan de beurt, en uiteraard stond ik bij het meest chagrijnigste wijf ooit aan de balie. Ze bleef me heel lang aankijken en zei: " You are already checked in!" Dus ik wilde haar gaan uitleggen waarom ik bij haar aan de balie stond (Brussel, koffers, geld, opnieuw uit- en inchecken, blablabla). Midden in mijn verhaal pakt ze de telefoon en begint te bellen. Ondertussen bleef ze me maar aankijken... Wat een brutaliteit, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen! Dus ik ging lekker chagrijnig naar haar terugkijken, als blikken konden doden... Grrrr! Uiteindelijk nam ze dan EINDELIJK mijn koffers aan. Ik moest nog wel even naar een andere balie van Olympic Air lopen om voor mijn 2e koffer te betalen (daar gold dus die EUR 2,- per kilo voor). Gelukkig zat daar wel een hele aardige dame. Toen ze zag dat ik uit Nederland kwam slaakte ze een harde kreet en vroeg ze of ik iets voor haar wilde vertalen. Zo goed als ik ben, deed ik dat natuurlijk. Ik moest vertalen: "I don't have patience anymore!" Ik keek haar met een schuin oog aan en ze begon te lachen; "Man troubles..." zei ze! Hahaha, wat een hilarisch mens! Helaas volgde na deze leuke actie een zeer vervelende actie.... Ik moest nog betalen. Toen ik mijn portemonnee ging pakken en deze opendeed kwam ik tot de ontdekking dat mijn pinpas nog in Nederland lag! Ik had gelukkig wel genoeg contant geld bij me, maar HOLY SHIT, wat is dit erg! Gelukkig heb ik dit probleem vandaag opkunnen lossen door geld naar Gigi's rekening over te maken en zij heeft voor mij gepint. Mama heeft vandaag mijn pas aangetekend opgestuurd, dus ik hoop dat ik 'm volgende week heb...
Maar goed, de vlucht van Athene naar Skiathos heb ik gelukkig nog op het nippertje gehaald. Ik moest met een heel klein vliegtuigje, wat nog met proppelors werd aangedreven, naar Skiathos vliegen. Fijn, heel fijn, als je vliegangst hebt.. Aangezien mijn hoofd er niet heel florizant meer uitzag na alle hectiek, ben ik me tijdens het opstijgen als een gek gaan opmaken om maar zoveel mogelijk afleiding te hebben. Dan zag ik er tenimste nog fatsoenlijk uit als ik in Skiathos aankwam...
Na een kleine drie kwartier gevlogen te hebben kwam ik dan eindelijk op mijn droomeiland aan. Kostas en Marc (de man van Gigi) stonden me buiten op te wachten. Met z'n drieen zijn we naar mijn appartementje gereden. Ook dit pakte weer even net wat anders uit dan ik verwacht had. In mijn appartement was de electra nog niet aangesloten omdat de eigenaar van het pand hiermee wilde wachten totdat mijn huurcontract opgesteld kon worden. Het is namelijk een nieuw, gerenoveerd pand en er heeft nog niemand in gewoont. Dus de eigenaar wil dat de electra e.d. meteen op mijn naam gezet worden. Opzich vrij logisch natuurlijk... Maar goed, het kwam er dus op neer dat ik tot die tijd dat mijn huurcontract in orde gemaakt kon worden dus in een ander appartement moest gaan zitten. Gelukkig is dit appartementJE in Papadiamantis Str. (de hoofdstraat van Skiathos). Kostas was mee naar binnen gegaan toen we daar aankwamen en die heeft gelukkig wat dingen gefixt die nog niet werkten, zoals de koelkast en de verwarming (want het is hier rete-KOUD!!). Daarna ging hij even naar de sportschool en heb ik een uurtje geslapen. Gigi smste me of ze langs kon komen voor een kop koffie. Heerlijk, daar was ik zo aan toe! En wat is Gigi een leuke, geweldige vrouw! Ze vangt me zo goed op en ze helpt me echt met alles! Vandaag is ze met mee meegeweest naar de notaris en de boekhouder. Ik moet namelijk een Grieks sofinummer hebben omdat ik anders helemaal niets kan hier (waaronder bijvoorbeeld werken, niet geheel onbelangrijk...). Hier zijn we de hele middag mee bezig geweest en van hot naar her gecrosst met haar quad, dat was wel echt cool! Haha! Morgen moet ik terug naar de boekhouder om mijn Griekse sofinummer op te halen zodat mijn huurcontract opgesteld kan worden en ik dus morgen of overmorgen in mijn eigen appartement kan gaan wonen. Over een uurtje gaan Gigi en ik er in ieder geval even kijken, ik ben erg benieuwd! Volgens Marc, haar man, is het echt super mooi en modern. Spannend!
Oja, ik vergeet te vertellen dat ik gisterenavond nog wat ben gaan eten met Kostas. We zaten in een typisch Grieks restaurant en kregen chiporo/tsipoyroi. Dit is een soort ouzo. Je krijgt het in een klein flesje en dat giet je leeg in een klein glas met ijsklonten. Daarna giet je er een klein laagje water bij en dan lijkt het net of er een chemische reactie onstaat, haha! In tsipoyroi zit 42% alcohol, en als ik jullie vertel dat ik 3 van die flesjes op heb, dan weten jullie al hoe laat het is he?! Hahaha! Ik was BEHOORLIJK aangeschoten. Conclusie: het was een geweldige avond! Veel gelachten, veel gepraat, en alle wereldoorlogen in 1 klap opgelost! Zo dan! Ik heb dan ook besloten om wereldverbeteraar en de rechterhand van Barack Obama te worden. Fijn vooruitzicht he?! Gelukkig kunnen die Griekse filosofen hier, me hier goed mee op weg helpen.

Filakia, Vic xxxxxxxx

  • 19 April 2011 - 13:14

    Paulien:

    Wat een verhaal! Heb het op mijn werk gelezen in de pauze..

    Hoe was het om Kostas weer te zien? En waar slaap je nu dan??
    Je haalt bijna carnaval in, met al je gezuip hahaha! 4 dagen achter elkaar.. Goed bezig!!

    X Paulien
    Miss you!

  • 19 April 2011 - 13:15

    Paulien:

    P.s. Je kan beter hier zitten. Hier is het rond de 20 graden en bijna alleen maar zon! :p

  • 19 April 2011 - 13:23

    Kendra:

    hahahahahaha wat een verhaal! heel erg leuk om te lezen, wat ben je toch een flapdrol he. Wat jou allemaal in anderhalve dag kan overkomen, erg grappig!

    Geniet van het goede begin! hahahah

    Dikke kusss

  • 19 April 2011 - 13:34

    Mirre:

    Heee Vickske! wat een hilarisch verhaal met je pinpas. oh oh oh, hoe krijg je het toch weer voor elkaar haha!
    Fijn dat Gigi zo leuk en behulpzaam is! En je hebt de eerste avond meteen goed ingewijd dus ;-)

    GENIET!! xxxxxxx

  • 19 April 2011 - 13:35

    Kaat:

    Schattie, wat fijn te horen dat de reis goed is verlopen! :)
    Je bent nu al aan het genieten, ga zo door de komende maanden!!
    We gaan snel skypen, en tot over 91 dagen:):)
    Love you!!! XXXX

  • 19 April 2011 - 13:52

    Dymphie:

    He Vicky,
    Wt spannend allemaal! Gelukkig ben je goed aangekomen. Veel succes met alles en een dikke knuffel van de kindjes.

  • 19 April 2011 - 13:56

    Kathy:

    Chickiee!

    Wat een elende hahaha maar jaa daar heet je nou eenmaal Vic voor! Ben benieuwd naar je appartementje!! Posted maar snel weer een verhaaltje..

    Dikke knuffel Keet

  • 19 April 2011 - 13:57

    M@lou:

    Lieve Vic,
    Serieus, dat jij al die stress kan ''doorstaan!''
    Ik ben blij voor je dat alles nu weer goed is.
    En eehh..... Dat jij met iemend gaat eten met zo'n MEGA BAARD!!! Haha, joke.... : p

    Xxx Malou (Je lievelingsnichtje, weet je wel?)

  • 19 April 2011 - 14:17

    Kim:

    Wooow schatje haha
    Je hebt wel weer meegemaakt in 1 dag he.
    Maar als je heel eerlijk bent had je toch ook niet verwacht dat bij jou alles in 1x goed zou gaan he. Hahaha dat is gewoon niet Vick.

    Wat fijn dat Gigi zo leuk en behulpzaam is.
    Hoop dat alles snel is geregeld dat je in je eigen appartementje kan.

    Heel Heel Heel veel plezier.
    Genieten, feesten, zuipen, werken en .... Maar wel alles op zn Grieks.

    love ya
    xxxxx

  • 19 April 2011 - 15:02

    Bibi:

    Vic!

    Zo veilig aangekomen, of dit dan wel zo veilig is voor de Grieken is niet jou probleem ;)! Wat leuk dat Gigi je goed opvangt, dat soort mensen moet je koesteren! Ik kom net terug van het park, kleedje, wijntje en muziekje maar als ik dan zie wat voor weer jij daar hebt.. dan kan de zon nu ook daar gaan schijnen, alleen al omdat jij er bent!

    Geniet ervan, maak er een mooie tijd van en vergeet niet bruin te worden!

    Knuffel Bibi

  • 19 April 2011 - 15:51

    Sigrid:

    Dit kan inderdaad alleen JOU overkomen!! hahaha geweldig!! Misschien dat je dat geld terug kan halen via Tui?! Fijn dat je goed bent aangekomen. Ik weet precies hoe je je voelt op dit moment.. Geweldig!! Plaats snel weer een nieuw verhaaltje want het is super om te lezen. Ik hoop je zo te spreken op skype! Filakiaaaaaa

  • 19 April 2011 - 15:56

    Imme:

    wooh wat een verhaal. Jij bent de aangewezen persoon die dit soort dingen altijd overkomt;)
    Veel plezier straks in je eigen appartementje.

    Kus Imme

  • 19 April 2011 - 15:57

    NeefNiels:

    Hey Lieverd!!

    Goed bezig jij!! beetje tegenslag zal onze vic de das niet om doen war?

    Ik ga straks de foto's van je feesje bewerken en op facebook knallen!

    Enjoy the adventure!!

    xx

    Je neef Niels

  • 19 April 2011 - 16:12

    Meike:

    Hahahahhahahahaha die pinpas ook... Kan het dan nooit ineens goed gaan bij ons allemaal :p...Altijd wel wat.. en nee niet alleen bij jou hoor :-)
    Nina gaat stuk om jouw gedetailleerde verhaal btw!
    Ze zegt "het is weer lekker tot in details vertelf allemaal".

    Ik mail je zo ff ;-)

    mwaaaaaaaa x ook van niennnn!

  • 19 April 2011 - 16:24

    Alain:

    Nou helemaal vertrokken zie ik. Geniet er maar van want het is hier maar 20 graden en heel de dag onbewolkt ;p

    Ongeacht de tijd die je daar verblijft een goeie levenservaring lijkt me. Het zal rustig worden in Besoyen.

    X Alain

  • 19 April 2011 - 17:38

    SANDY:

    OMG Vic !!!!
    Dat belooft veel goeds dit begin hahahaha.
    Ik hoop dat je snel gesetteld bent en dat alles snel is geregeld. Ik wacht je volgende verhaal met ongeduld af hahahaha. Hele dikke kus -x-

  • 19 April 2011 - 18:06

    Martine:

    ow whahahah schat, wat een verhaal, GEWELDIG!! Ik ben echt blij dat je uiteindelijk veilig bent aangekomen op Skiathossss!!! En wat leuk dat dat je zo goed bent ontvangen daar door Gigi en Kostas enzo!! Succes met alles regelen! kun je strax lekker gaan genieten daar!! Ik kijk nu al uit naar je volgende avonturen daar! ( sow ik had trouwens een kater de volgende dag na je party en dr zaten ook allemaal takken in mn legging?!?)

    kussie Martine

  • 19 April 2011 - 19:20

    Nicole:

    Het verhaal hierbovben is van mijn zus he. Jaja, jullie horen het goed: MIJN ZUS! Ik ben trots op je Vic, hoe je alles zelf zo goed oplost! You go girl! Enjoy!

  • 19 April 2011 - 21:30

    Sil En Arno:

    heel veel succes!!!
    kusssssssss

  • 19 April 2011 - 21:34

    Manon:

    hey lieverd!! oh oh Vic... dat moest jou weer overkomen he... ik had het al gehoord via je sms maar toch...
    niet meer aan denken!! je bent er nu, en je bent goed opgevangen door Kostas en Gigi! Nu kan je lekker genieten van je leventje daar! ik kan niet wachten om je op te zoeken met de meiden!
    We contacten snel weer, en blijf nog maar veel van die leuke verhaaltjes schrijven moppie! hele dikke kus... love you

  • 20 April 2011 - 05:48

    Ingrid:

    Hoi Vic, never a dull moment bij jou.
    Blij dat je goed aangekomen bent. Hoop dat je woonruimte ook gauw goed komt.
    Succes met alles en bedankt voor je sms voor mijn verjaardag. Het is hier warmer als bij jou! Doei Ingrid.

  • 20 April 2011 - 11:27

    Charlie:

    Agapi mou!
    Hahaha wat een GEWELDIG 1e reisverslag! Fijn dat je na al die ellende veilig en wel bent aangekomen! Acclimatiseer maar snel en geniet nog ff van je vrije daagjes voordat je aan de slag moet! Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje en naar Kastos en de andere Griekse Gerrits ;) !!!! Filakia, sagapo!

  • 20 April 2011 - 11:50

    M:

    eia sa!
    a eoai e eiva, ai i oe a eiasee e a ... a ov ia aa life''suffers''.........

    Xxx Malou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Skiathos 2011

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2011

It's the final countdown!

30 September 2011

Booked my ticket to Amsterdam!

29 September 2011

Het aftellen kan beginnen Part II

07 September 2011

The beginning of the end!

24 Augustus 2011

Last visits in Skiathos!
Vicky

Actief sinds 25 Maart 2011
Verslag gelezen: 1171
Totaal aantal bezoekers 45581

Voorgaande reizen:

18 April 2011 - 18 Oktober 2011

Skiathos 2011

Landen bezocht: