Last visits in Skiathos! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu Last visits in Skiathos! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Vicky Perfors - WaarBenJij.nu

Last visits in Skiathos!

Door: vicopskiathos

Blijf op de hoogte en volg Vicky

24 Augustus 2011 | Griekenland, Skíathos



Alweer een verslag vanuit het mooie, zonovergoten, warme Skiathos!

Afgelopen zaterdag, 20 Augustus, zijn we met zijn allen (Meike, Manon, Martine & Ik) met Eric, Astrid en Silke gaan varen. Silke is de dochter van Eric & Astrid, 17 jaar oud en een stuk volwassener dan haar leeftijd aangeeft. Zo gek als een deur, duikt met ons mee de clubs in en heeft een hartje van goud! Een topwijffie dus!
Zaterdagmiddag kwamen we, zoals afgesproken, om 13h00 aan in Villa Hakuna Matata, het huis van Eric en Astrid. Astrid keek ons verbaasd aan toen we binnenkwamen: ‘Zooo zeg, jullie zijn vroeg!’ ‘Vroeg?’ zeiden wij? ‘We hadden toch om 13h00 afgesproken As?!’ Astrid keek op haar horloge en kwam tot de ontdekking dat ze na 5 weken Skiathos, haar horloge nog steeds niet een uur later had ingesteld. Héél slim As, heel slim. En dat na 15 jaar in Skiathos wonen… Chapeau! Ach, we hebben in ieder geval weer gelachen!
De boottrip die volgde was echt geweldig! We zijn eerst naar Lalaria gevaren, het mooiste strand van het eiland. Kristalhelder blauw water, wit kiezelstrand, helemaal a la Caribisch gebied (denk ik…)! We hebben daar even gezwommen en gesnorkeld en een fruithapje van schoolreis-moeder Astrid gegeten, haha! Vanuit Lalaria zijn we naar Kastro gevaren. Kastro is Oud-Grieks voor ‘kasteel´ en is een ruinedorp uit de 16e eeuw dat is ontstaan toen de Turken Skiathos aanvielen. Kastro werd benoemd tot de hoofdstad van Skiathos, en de inwoners van het eiland hebben gedurende de Turkse overheersing (tot 1853 geloof ik…) in Kastro gewoond, omdat het haar simpelweg veilig gebied was. Op Kastro hebben we bij de Taverna van Aphostolis gegeten, dat was echt heerlijk! Een vers visje die pas een aantal minuten uit zee was, zelfgemaakte Tsatziki, een sappige, kleurrijke Griekse salade, vers brood en fried potatoes!
Na de lunch zijn we langs de kustlijn van het eiland gevaren en hebben we ALLE stranden kunnen bewonderen. Toen ik even later in de verte de grote ferry zag varen attendeerde ik Eric daarop, en die voer meteen die kant op. Ik zal jullie uitleggen waarom: achter de grote ferry onstaan zo’n 5-meterhoge golven (of was het nóg hoger dames?)!! Duik daar met een speedboot op en je kunt achtbaantje spelen! Je kunt je vast wel voorstellen wat voor taferelen er volgde en wat voor geluid het produceerde: 4 gillende keukenmeiden met Kapitein Iglo achter het stuur!
Uiteindelijk zijn we met de boot bij Tsougria belandt, één van de onbewoonde eilanden die om Skiathos heen liggen. We hebben daar gezwommen, fanatiek Beach Ball gespeeld (tot aan blauwe plekken toe, enorm bedankt Meike!) en onder het genot van een ijsje en een wijntje van de zonsondergang genoten.
Op de terugweg naar huis kwam Eric op het geniale idée om mij van de boot af te laten donderen. Ik lag namelijk op de punt aan de voorkant van de boot. In plaats daarvan viel in plaats van ik, Astrid bijna van de boot af waar ze ook nog eens haar peperdure zonnebril bijna door verloor!
Eenmaal terug aan land hebben we nog een duik genomen in het zwembad van Hakuna Matata, hamburgers gebakken en patattekes van McCain op!
‘s Avonds hebben we met Jesse en Silke de clubs weer onveilig gemaakt (pumps die als telefoon diende, waterdichte telefoons die je in je vodka kunt laten zwemmen, en visoogfunctie op fotocamera) om vervolgens weer veel te laat thuis te komen. Leuk detail: Martine kwam met Silke op de scooter. Silke kon niet geloven dat Martine nog nooit scooter gereden had, en heeft Martine op haar eigen scooter door de stijle, smalle, hobbelige straatjes van Skiathos laten rijden. Ik zeg: enorm verstandig!

Nu vergeet ik jullie bijna het belangrijkste nieuws van de afgelopen week te vertellen: binnenkort gaat er een huwelijk plaatsvinden. En wel tussen Tim (één van de beste vrienden van Marc, de man van Gigi) en Meike! Op een romantische, enorm dronken zaterdagochtend om 07h00, direct na het stappen, is Tim op zijn knieen gegaan, incl. beha van Martine om zijn hoofd geklemd, en heeft hij Meike ten huwelijk gevraagd. Ik voelde me vereerd om dit heugelijke moment bij te mogen wonen. Al betwijfel ik of dit huwelijk lang gaat standhouden. Tim had het al over scheiden omdat…….. Nee, dat mogen jullie aan Meike zelf vragen!

Zondag had ik een extra vrije dag genomen en zijn we naar het strand van Agia Paraskevi gegaan. We waren pas om 13h00 wakker, en zaten pas om 14h00 in de taxi richting het strand. Toen we net bij Agia Paraskevi aankwamen heeft mijn telefoon niet stil gestaan en was ik alsnog aan het werk! Met dank aan TUI Nederland! Zij hadden namelijk een Last Minute-booking voor afgelopen maandag van 5 personen gemaild op zaterdag (mijn vrije dag)!! 1 dag voor aankomst! Ik kwam hier per ongeluk achter omdat de accomodatie van deze Last Minute-boekers mij belde om te vragen hoe laat zij die maandag zouden aankomen! Van 15h00 tot 21h00 ben ik hiermee bezig geweest, dus ik kan wel zeggen dat het een geslaagde extra vrije dag geweest is. Ik heb genoten van de rust en de kalmte op het strand, tezamen met mijn slapende vriendinnetjes. NOTTT!!!
Een onverwachte company-dinner om 22h00 ‘s avonds met een hoge pief uit Athene maakte dag helemaal tot een groot succes. Ik baalde als een stekker, mijn één-na-laaste avond met Meike, Martine en Manon viel uiteen en ik moest deze doorbrengen met mijn collega’s die ik al 4 maanden lang dag in, dag uit om me heen heb! Ik vroeg Costis, mijn manager, of ik hier echt bij moest zijn. Hij vertelde me dat ik er niet onderuit kon komen omdat er een hoge manager uit Athene kwam, en we het één en ander met haar moesten bespreken. Nou, daar ging ik dan, op weg naar een stom etentje waar ik geen zin in had, terwijl Meike, Manon & Martine naar ‘Final Step’ gingen: een onwijs goed restaurant boven in de Haven met uitzicht over Skiathos Port. En ik ging pizza eten bij een gore pizzatent….
(Eigenlijk was die pizza best lekker, maar dat doet mijn verhaal niet ten goede, het moet stom blijven…)
Toen ik klaar was met eten ben ik met Gina meteen weg gegaan. Gina had er net als ik geen **** zin in. Als smoes bedachten we dat we moe waren en wilden slapen.
Onderweg naar huis kwam ik Marc, Faas (de andere Amsterdamse vriend) en Tim (Meike’s aanstaande) tegen. Ik moest mee een borrel gaan drinken, en na 6 Tequilla’s leek het mij, Marc en Tim een goed idée om maar eens richting huis te gaan. Faas bleef gezellig bij Manon, Meike & Martine die later ook aanschoven voor Tequilla. Diehards!!

Gelukkig verliepen de departures, arrivals en welkomsmeetings maandag erg goed! Geen probleem of foutje te bekennen, goddelijk! En wonder boven wonder: geen kater na die 6 Tequilla’s!
‘s Avonds zijn we met zijn vieren bij Hellinikon gaan eten, en geloof het of niet: na afloop hoefden we niets te betalen!! Na het etentje zijn we nog even naar Eric en Astrid gegaan. Marc, Gigi en Margo waren er ook, inclusief wat flesjes witte wijn, dus ook de laatste avond hebben we goed besteed. Zanger Rinus en Manita (dank Charlie!) klonken door de boxen heen, en Janus haal je vinger uit je Anus van de lievelingszanger van Silke deed het ook erg goed! Het laatste half uur heb ik niet meer meegekregen, ik was zo moe dat ik in slaap was gevallen. Oeps!
Als herinnering heeft Eric aan Meike, Manon en Martine alledrie een flesje eigen olijfolie gegeven. Geperst en gebotteld van de olijven uit zijn eigen olijfboom!

(Met de stem van Paul Jambers:)
Dinsdag 24 Augustus 2011: de dag van vertrek. Een hels en pijnlijk moment voor Vicky, Meike, Manon & Martine.
Na twee weken plezier, geluk en mooie momenten moeten Meike, Manon & Martine afscheid nemen van Vicky. Zij verlaten het Griekse eiland Skiathos om terug te keren naar het vlakke, grauwe Nederland waar hun rottige bestaan verder zal zedevieren. De harde realiteit: school, afstuderen en de zoektocht naar een studentenkamer in Amsterdam. Laten we hopen dat het geluk hen zal toenaderen.
Vicky blijft alleen achter in Skiathos en er rest haar niets anders dan het herstellen en renoveren van haar appartement wat compleet is uitgeleefd na een periode van vele bezoeken. De meeste tijd brengt zij nu door op haar kantoor om haar leven enigszins nog van nuttigheid te voorzien.
Volgende week kunt u het vervolg zien van deze aflevering. Tot dan beste kijkers, en voor nu een goede dag/nacht.

  • 24 Augustus 2011 - 10:43

    Manon:

    Oh lieverd, ik moet bijna huilen! het zijn twee geweldige weken geweest!! het was echt de beste vakantie die ik ooit heb gehad en ik weet zeker dat Meike en Martine dat met me eens zijn! Ik moest ook echt even huilen toen we je uitzwaaiden op het vliegveld, maar ja dat hoort erbij en hopelijk kunnen we je eind oktober weer in onze armen sluiten!
    Oja de 'date' van gister was erg geslaagd.... maar dat vertel ik je wel op skype ;-)
    Love you!!!!!! en bedankt voor een prachtige en bijzondere vakantie! dikke kus

  • 24 Augustus 2011 - 10:54

    Martine:

    OWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW wat een verhaal, het lijkt net een droom waarin we hebben geleefd! Het waren echt de beste 15 dagen van heel m'n leven!!! Hahah VIC wat kan je het toch mooi beschrijven allemaal, ik kreeg weer helemaal kriebeltjes in mij buik.... Love you mopke!!!

    xxx

  • 24 Augustus 2011 - 10:55

    Martini:

    OWWWWWWWW ik heb nu al heimwee naar SKIATOS:(

  • 24 Augustus 2011 - 10:55

    Martini:

    SKIATHOS bedoel ik natuurlijk

  • 24 Augustus 2011 - 10:59

    Cindy:

    Haha Vic, wat een story weer! Ik heb genoten! hebben ze geen frisdrank op Skiathos?? Hihi, k hoor er nooit iets over. Hier in Nederland drinken ze nog wel eens een cola ofzo, kennen ze dat daar niet?;-)Grappige tante Cin. De mussen vallen hier van het dak,van de regen en windstoten. Geniet er nog even van Vicky!! XXXXXXXXXXXX.

  • 24 Augustus 2011 - 12:29

    Buurtjes:

    Wow, wat een verhalen weer! Erg leuk om te lezen!

    Geniet ervan!!!
    Knuffel van de kindjes. Helene heeft haar eerste dag op school gehad trouwens. Ze vond het erg leuk.

  • 24 Augustus 2011 - 15:12

    Ken:

    Vick... Geweldige verhalenschrijfster dat je bent! Je moet een video camera kopen, dan heb je volgend jaar je eerste oscar binnen! Kusssss

  • 24 Augustus 2011 - 15:32

    Pappie:

    Wij komen 19 of 26 september naar Skiathos, kus daddy

  • 24 Augustus 2011 - 16:43

    Vic:

    Dank jullie wel voor de fantastische reacties!!

  • 26 Augustus 2011 - 07:33

    Sigrid:

    Liefje, wat een geweldige vakantie moeten jullie gehad hebben!! Heeeeeerlijk!! Nu lekker uitrusten en straks nog even genieten met je ouders in Skiathos. Ik kwam je moeder deze week tegen tijdens het joggen!! Gezellig even mee staan kletsen! Ik hoop stiekem echt dat je eind oktober naar huis komt hoor.. want begin er nu wel erg naar uit te kijken om je weer te zien! Maar je moet natuurlijk je hart volgen en doen wat je wilt! Zullen we snel weer een skype date plannen?

    Dikke kus <3

  • 26 Augustus 2011 - 14:05

    M@loutjee:

    Hoe kom jij aan al die informatie over Kastro enzoo????

    I LOVE YOUU!!!!! (H)

  • 26 Augustus 2011 - 14:19

    Vic:

    Als je hier werkt pik je nog wel eens wat op he Maloutje... ;-p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Skiathos 2011

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2011

It's the final countdown!

30 September 2011

Booked my ticket to Amsterdam!

29 September 2011

Het aftellen kan beginnen Part II

07 September 2011

The beginning of the end!

24 Augustus 2011

Last visits in Skiathos!
Vicky

Actief sinds 25 Maart 2011
Verslag gelezen: 1305
Totaal aantal bezoekers 45476

Voorgaande reizen:

18 April 2011 - 18 Oktober 2011

Skiathos 2011

Landen bezocht: